Pittige pompoensoep

Ik had nog zo’n 1,5kg pompoenblokjes in mijn diepvriezer zitten, dus leek dit me de ideale gelegenheid om nog eens pompoensoep te maken en dit keer met een ander recept. Om eerlijk te zijn vind ik Jeroens versie veel smaakvoller door de geitenkaas, maar in deze soep draait het meer om de pompoen, die dan ook fel doorsmaakt.

Bereidingstijd: minstens 1 uur als je de pompoen nog moet snijden, 45min indien de blokjes al voorgesneden zijn.

Ingrediënten (4 porties)

  • 1 ui
  • 1 wortel
  • 2 patatten
  • 1 selderstengel (groen of wit)
  • 400g pompoenvlees
  • 2 à 3 blokjes kippenbouillon
  • 3 el peterselie
  • 1tl currypoeder

Voorbereiding

  • Maak sneetjes over de ganse pompoen en zet ze een half uur in de oven op 150°. Leg er wel iets onder want er komt ‘sap’ uit.
  • Snipper de ui fijn.
  • Schil de wortel en de aardappels en snij in kleine blokjes.
  • Was de selder en snij in kleine stukjes.
  • Snij de pompoen in stukken, schil ze, en snij het vruchtvlees in kleine blokjes.

Bereiding

  • Laat boter smelten in een pot op een middelmatig vuur.
  • Fruit de ui.
  • Voeg alle groenten toe en laat een minuutje stoven.
  • Blus met 1l water.
  • Breng aan de kook en voeg de bouillonblokjes toe.
  • Laat zeker 20 minuutjes pruttelen.
  • Mix de soep glad en kruid af met currypoeder, peper en peterselie.

2 gedachtes over “Pittige pompoensoep

  1. Kokosmelk bijkappen. Geeft een heel lekker aroma. maar kan ook smaak zijn want ik vond de pompoengeitenkaassoep niet zo geslaagd. Te romig naar mijn zin voor pompoensoep 😀

    1. O bedankt voor de tip! Ik heb nog een brik kokosmelk staan en na 3 dagen pompoensoep begint dat wel tegen te steken! Dan ga ik ze morgen eens pimpen se 🙂

Plaats een reactie